söndag 22 mars 2009

Fiske plus bra väder = fisk

Simon var uppe igår och fiskade, med två st bekanta. Jag ligger på Sahlgrenska och får höra att han har tagit en fin 6 kilos 9 meter ner på en djuprigg med nors på. Jag hoppades självklart att han skulle ta fler men det blev det inte. Stället som dom fiskade av var frivatten så laxarna har tagit sig ut i frivattnet där det är lite varmare. Nu gäller det att hitta fläckar med betestim i frivattnet så hittar man fisken.
Det är dags att ta tillbaka ledningen i Silverlaxen men det blir svårt 11.55 kg blir svårt att slå. Men det ska nog gå för eller senare så sitter vi där med en 12 kilos.
Fisket var trögt igår hörde jag bara en båt som hade tagit två fiskar. I övrigt var det många fina fiskar, ingen under mini.
Nu gäller det att vässa krokarna för snart blir det jakt på den stora fisken, jag ska personligen kolla igenom drag lådan och välja ut det bästa för fisket. Men i dessa tider är det löja och nors som gäller men jag tänker slänga med lite plast i vilket fall som helst.

Ja nu ska jag bara få komma ifrån sjukhus sängen så fort som möjligt så står jag snart där i Dalbergså med en fin fet lax på över 10 . Ha det fint så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar